این وبلاگ توسط گروه ایلام هکر هک شد

 

r.helper@yahoo.com

فراخوان عمومي :

هــُـو  الـْـمـرجُـوع

با سلام و درود به محضر شريف يكايك شما حقيقت جويان و خوانندگان وبلاگ سراي باقي و تبريك و تهنيتي ويژه بمانسبت فرارسيدن عيد عاشقان ، عيد مسعود فطر . ان شا الله كه پاداش و عيدي خود را از خالق يكتا الهام گرفته باشيد . يادمان باشد كه يادمان نرود ، بندگان خدا همگي در عيد فطر مورد عفو و بخشش قرار خواهند گرفت ... پس بياييد كمي انصاف و وجدان داشته باشيم و بيش از پيش مراقب اعمال خويش باشيم . چندي پيش مطلع گشتم كه شخصي با نام شكيبا در قسمت نظرات چنين نگاشته اند :


<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
شنبه 29 مهر1385 ساعت: 10:27 توسط:شكيبا
سلام دوست عزيز
صحبتهاي جالبي فرمودين ولي فكر كنم يه كم پياز داغش رو زياد كردين اينجورها هم كه نوشته‌ايد نيست خداوند خيلي بخشاينده و مهربان است نكير و منكر يا فشار قبر و .... ساخته تخيل مذهبي نماهاي افراطي است نگاهي هم به اديان ديگر بياندازيد حرفهاي آنان را هم بنويسيد ببينيد آنها مردن را چقدر قشنگ توصيف ميكنند ولي شما آدم را از مردن و آن دنيا و پير و پيغمبر ميترسانيد
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<


كه بنا بر وظيفه اي كه از اداره اين وبلاگ دارم ، خود را در قبال اين نوشته و پاسخگويي آن مسئول مي دانم ....كه به زودي به تفصيل پاسخ اين دوست خوبمان را نيز خواهم داد .... اما قبل از پاسخگويي از تمامي شما دوستان و حقيقت جويان كه در اين مدت ياور و همدم بنده بوده ايد تقاضامندم تا شما نيز در حد بضاعت خود به نظر اين دوست شريفمون پاسخ دهيد .... من هر روز به قسمت نظرات وبلاگ خواهم رفت و نظرات را بي كم و كاست در پستي جديد منعكس خواهم كرد .... خيلي مشتاقم بدانم خوانندگان وبلاگ به مطلب اين دوست خوبمون ؛ شكيبا ، چه پاسخي خواهند داد ... متعاقباً بنده نيز در زمان اتمام پست پاسخ خود را درج خواهم نمود ... از همين حالا آغاز كنيد و در حد تفكرات ، اذهان ، داشته ها ، اطلاعات و توانايي خود مطالب خود را مبني بر پاسخ به اين نظر دوستمون در مورد مرگ و برزخ ، در قسمت نظرات بيان فرمائيد .... ملتمسانه از شما درخواست مي كنم تا در اين فراخوان عمومب شركت نمائيد ... فقط خواهشاً هنگام درج پاسخ و نظر خود نام خود را نيز ذكر نمائيد .... بينهايت سپاسگذارم .... تا پست بعدي و انعكاس نظرات شما ، سپاس و بدرود .
 

ارتباط با شما حقیقت جویان :

بسم الله العاجل في القائم

با سلام و درودي دوباره به محضر شريف و حقيقت جوي شما خوبان . . . غرض از مزاحمت اين است كه اينبار قصد دارم تا ملتمسانه از شما عزيزان تقاضا كنم در صورتيكه متن يا نوشته اي درمورد مرگ يا عوالم پس از مرگ ، يا جهان برزخ  در اختيار داريد و گمان مي بريد كه مطالعه آن ديگران را نيز منتفع و مرتزق مي نمايد ، مضايقه نفرموده و پس از اطلاع اينجانب از طريق پيغام رسان ياهو ، متون را به پست الكترونيكي بنده ارسال فرمائيد تا در اجر و صواب دنيوي و اخروي آن به حق ولي عصر ( ارواحنا الفداه )  سهيم شويد / ان شا الله

اجابت درخواست :

درود بر يكايك شما حقيقت جويان و درود بر فطرت پاك و جستجوگر شما كاوشگران عرصه مرگ . . . مطلع گشتيم يكي از بازديدكنندگان يا بهتر بگوييم ، احدي از حقيقت جويان در بخش نظرات كه شامل دو پست بود ، از ما خواسته بودند درمورد قضيه تناسخ و صحت و وثاقت آن طبق آيات ، روايات و احاديث اسلامي توضيحي دهيم و در كل سوال ايشان اين بود كه آيا تناسخ حقيقت دارد يا خير ؟ بنده نيز بر حسب وظيفه اي كه از مسئوليت اين وبلاگ بر عهده ام است به كتب زيادي مراجعه نموده و از افراد صاحب نظري نيز پرس و جو نمودم . سرانجام سادگي و شفافيت كتاب " ارتباط با ارواح از آيت الله مكارم شيرازي " بر اينجانب روشن گرديد و تمام مطابي كه در باب تناسخ در فصول كتاب ذكر گريده بود ، جع آوري نمودم و تحت فايلي در اينترنت قرار دادم تا همگان و مشتاقان يادگيري در مسائل ناگفته هاي ديني استفاده نمايند . از حقيقت جوي خوبمان هم درخواست داريم تا هرچه زودتر اين فايل كم حجم را دانلود و مطالعه نمايند و ان شا الله كه شك و شبهه اي باقي نماند .

دانلود كتاب تناسخ   با حجمي معادل   117 k

فشار قبر عذاب دردناك :

علي (ع) مي فرمايند در جواب دادن به سوالات دو فرشته نكير و منكر باز مي ماند ، آنها چنان با چوبي كه به همراه دارند به فرق سر او مي زنند كه همة حيوانات جز انسان و جن ، مي فهمند و به وحشت مي افتند .
سپس به او گفته مي شود :
به بدترين حال بخواب ، او به گونه اي در تنگناي فشار قبر قرار مي گيرد كه نيزه درر درون نوك آهني خود قرار مي گيرد ، حتي مغزش از درون گوشت و ناخن هايش خارج مي شود و مارها و عقرب ها و حشرات زمين تا روز قيامت او را مي گزند و او آنچنان در زحمت و فشار است مه آرزوي برپائي قيامت را دارد ، تا از آن فشار رهايي يابد .
آيا مؤمنين فشار قبر دارند ؟
از امام صادق (ع) روايت شده كه آن حضرت فرمود : مؤمنين از فشار قبر در امان هستند و در روايتي ديگر آن حضرت در جواب سؤال ابن بصير كه از عذاب قبر مي پرسند مي فرمايند :
پناه مي برم به خدا از عذاب قبر ، چقدر اندكند كساني كه از عذاب قبر ايمن باشند .
آنچه از روايات برداشت مي شود اين است كه فشار قبر از حالات بسيار سخت و ناگوار بر اموات است و همه آن را درك خواهند نمود ، مگر عده اي كه حضرت حق بر آنها نظر كند و رحم نمايد ، چنانچه حضرت رسول اكرم (ص)هنگام دفن دخترش رقيه پس از گريه علت آن را فشار قبر بر رقيه ذكر مي كند و مي فرمايد :
من از خدا درخواست كردم به خاطر من فشار قبر را از رقيه بردارد و او را ببخشايد ، خداوند او را بخشيد .
عواملي كه سبب فشار قبر مي شوند :‌
1) بي مبالاتي در بول و سهل شمردن آن
2) نمامي (سخن چيني)
3) غيبت
4) دور شدن مزد از اهل خود
5) بداخلاقي با اهل خانواده
6) ياري نكردن مظلوم
7) سبك شمردن نماز
8) رعايت نكردن حرام و حلال
9) خوردن مال يتيم
10) رباخواري
11) بدزباني
12) عيب جويي
حضرت علي (ع) مي فرمايد : علل عذاب قبر عبارت است از سخن چيني ، بي مبالاتي در بول و دوري مرد از همسرش .

محبت اهلبيت : مانع از سوال قبر

در روايت است كه هر كس امام رضا (ع) را زيارت كند ، حضرت ضامن انسان مي شود و اورا از نكير و منكر خلاص مي كنند .

روزه ماه شعبان و آسان شدم سوالات قبر ‌:

شيخ صدوق در فضيلت روزة شعبان روايت كرده كه هر كه نُه روز از آن را ، روزه بگيرد منكر و نكير هنگام سوال با او مهربان مي شوند .

احياء شب بيست و سوم ماه رمضان و آسان شدن سوالات قبر:

از حضرت امام محمد باقر (ع) روايت شده كه احياء شب بيست و سوم قضيلت بسيار دارد براي كسي كه احياء دارد آن را و صد ركعت نماز در آن بخواند حق تعالي رفع كند از او هول نكير و منكر را و بيرون بيايد از قبرش نوري كه روشني دهد براي اهل جهان .

خضاب كردن و آسان شدن سوالات قبر :‌

از حضرت رسول اكرم (ص) روايت شده كه در خضاب چهارده خصلت است و يكي از آنها را حياي منكر و نكير از خضاب كننده است .

دفن در تربت پاك نجف و برداشته شدن سوالات نكير و منكر از خواص تربت پاك كه حساب منكر و نكير ساقط مي شود از كسي كه در آن مدفون مي شود .

فشار قبر :

از جمله سختي هاي پس از مرگ و قرار دادن ميت در قبر كه خيلي هولناك و وحشت انگيز است ، فشار قبر مي باشد .

درباره اينكه آيا فشار قبر بر جسم انسان وارد مي شود يا بر روح انسان نظرات مختلفي ارائه شده است :

برخي مي گويند : فشار قبر بر جسم ميت وارد مي شود يعني به اذن خدا قبر، ميت را چنان مي فشارد كه تمام استخوانهايش شكسته و شيري كه ازمادر خورده از بيني اش در مي آيد .

برخي گفته اند :

فشار قبر بر روح انسان وارد مي شود وقتي انسان را در قبر گذاشتند و تنها ماند ، چنان فشاري بر روح ميت وارد مي شود كه سخت او را مي آزارد و تمام لذت ها را برايش ناگوار و تلخ مي كند .

((  هُوَ الْمَسْجود  ))

قبل از آغاز این مطلب از تمامی بزرگوران و حقیقت جویانی که در قسمت نظرات همواره بنده را در پیگیری و ادامه داده مطالب وبلاگ تشویق و ترغیب می نمایند کمال تشکر و قدردانی را دارم .ان شا الله هدف این وبلاگ که همانا تبیین حقیقت شیرین مرگ است بر همگان روشن گردد .ضمناْ این وبلاگ هر پنج شنبه ساعت یک نصفه شب به روز می گردد /از همکاری صمیمانه شما خوبان متشکرم .

**************************************************

تلقين ميت پس از گذاشتن در قبر :

ميت را پس از آنكه در قبر گذاشتند و قبل از آنكه خاك رويش بريزند تلقين مي كنند . تلقين كمك بسيار خوبي و چاره ساز براي ميت خواهد بود.

مرحوم مجلسي در روضه المتقين مي گويد :

تلقين سبب خواهد شد منكر به نكير بگويد بيا برويم تلقين حجت اش كردند ، احتياج به پرسيدن نيست پس بر ميگردند و سوال نمي كنند .

روزي سلمان براي مردي اين روايت را خواند :

خود را براي پاسخ به سوالات نكير و منكر آماده ساز ، آنها دربارة رسول خدا سوال مي كنند . اگر شك كردي و يا منحرف شدي پتكي كه در دست دارند بر سرت مي زنند كه بر اثر آن خاكستر مي شوي . او پرسيد سپس چه مي كنند . سلمان گفت : تو را باز مي گردانند و بار ديگر عذاب مي كنند ، او از نكير و منكر پرسيد كه آنها كيستند ؟

سلمان گفت : آنها نگهبان قبر هستند.

او گفت :آيا آن دو فرشته در قبر انسان را عذاب مي كنند ؟ سلمان گفت : آري .

بنابرآنچه كه در روايات متعدد از معصومين در اين باب وارد شده در خانة قبر سوالاتي كه از انسان پرسيده مي شود عبارت اند از :

1) خدايت كيست ؟

2) پيامبرت كيست ؟

3) امامت كيست ؟

4) كتابت چه نام دارد ؟

5) دين ات چيست ؟

6) عمرت را در چه راهي به پايان رساندي ؟

7) اموالت را از چه راهي بدست آوردي ودر چه راهي مصرف كردي ؟

8) قبله ات كدام است ؟

9) از نماز سوال مي كنند.

10) از زكات سوال مي پرسند.

11) از روزه پرسند.

12) از حج سوال مي كنند.

13) از دوستان انسان سوال مي كنند.

سراي باقي :

مرگ شيرين است چرا که خداوند هيچ گاه زندگي را از مخلوقاتش نخواهد گرفت . به بياني وضيح با مرگ تنها کالبد مادي از بين خواهد رفت اما همچنان روحمان باقيست . بايد اين موضوع را درک کنيم که ما هميشه زنده ايم و بخشش و رحمت و نعمت خداوند آنقدر نامتناهي مي باشد که از روزي که مخلوقاتش را خلق کرد ، هيچ گاه آنان را از بين نمي برد و تنها از دنيا و مکاني ( چه بسا فاني ) به دنيا و اماکني فناناپذير و جاويدان گام مي نهد .
دوستان عزيزي که تا به اين مدت خواننده وبلاگ سراي باقي بوده ايد ، بيشتر مطالب قرار داده شده در اين وبلاگ صرفاً به اين جهت نيست که بخاطر ترس از عقوبت الهي خداوند را پرستش و عبوديت کنيم . چراکه مي بايد خدا را شناخت . که آن هم با علومي همانند عرفان و فلسفه تحقق خواهد يافت و به معرفت الله نسبي دست پيدا خواهيم کرد و باور و ايمان قلبي داشته باشيم که ما همگي از خدا آمده ايم و در طول زندگي که خداوند نعمت زنده بودن را بر ما عنايت فرموده است ، بايد پيوسته با خدا باشيم و به ذکر خداوند مشغول باشيم . که تنها کافيست الله را درک کنيم . در پايان عمر کوتاه خود نيز سوي همان کس خواهيم رفت که از او آمده ايم . از عذاب الهي نترسيد . مطمئن باشيد اگر خداوند را فقط تا حدي در وجود و ذات خودتان ادراک نمائيد ديگر عذاب و غضب خداوند براي شما بي معني مي شود و باورتان نمي شود الله کسي را مورد عقوبت خويش قرار مي دهد . آنگاه هر چه که حس مي کنيد تنها بخشش ، مهرباني و ملاطفت خداوند عز و جل است . اين مطالبي هم که از عذاب هاي الهي مي خوانيد و بنده نيز آنرا در وبلاگ منعکس نمودم ، تنها باور و اعتقاد ديني مي باشد . و مختص افراديست که خداوند را براي رسيدن به بهشت و گريز از جهنم مي پرستند . خداوند را بايد براي خودش و براي رسيدن به خودش عبادت کرد . / ان شا الله به وصال حق نائل شويم . *** مدیریت وبلاگ سرای باقی

در مورد لوگوي بالاي وبلاگ :

از دوستان كه لطف كرده اند و به وبلاگ سراي باقي مشرف شدند عده اي معدودي از آنان در بيانات شيرين خود در قسمت نظرات ضمن اظهار تشكر از تببين و تفسير حقيقت مرگ ، در مورد لوگوي وبلاگ نظراتي عنايت فرموده اند . كه بر فرض چرا وبلاگي كه مدعي بيان حقيقتي شيرين است بايد تصوير يك ديو يا شيطان را قرار دهد ؟ !!! و در كل مَخلص كلام اين عزيزان اين بود كه اين لوگو برازنده و زيبنده اين وبلاگ نميباشد .
بنده هم ضمن احترام و ا‍ِكرام به اعتقادات و سخنان تمامي اين عزيزان خدمت كليه اين خوبان عرض مينمايم كه ، اين لوگو براي بينش ها و انديشه هاي مختلف ، تعابير و تفاسير متفاوتي بهمراه دارد و مِن حِيث المَجموع اينكه برداشت و استحصال عقلاني شما ازتصوير بالاي صفحه ، بستگي به طرز تفكر، ديدگاه و رويكرد شما نسبت به مرگ دارد . بطور تمثيل يكي از آن تعابير ميتواند اين باشد كه اگر دقت كرده باشيد در طرف راست تصوير ، عكس يك گل زيبا وجود دارد و در سمت ديگر آن تصوير يك ديو يا شيطان . تفسيري كه از اين عكس ميتوان كرد اينكه اولاً هميشه مصداق سمت وجهت راست ، خوبي و خوشي و نعمت است و مصداق سمت و جهت چپ مصداق و نشانه انحراف ، كجراهي و گمراهي ميباشد . در نتيجه گل سرخ نيز در سمت راست قرار دارد و در سمت چپ نيز تصوير ديو ؛ به اين مقصود كه اگر در زندگي اعمال ، اخلاق و كردارتان مطابق با موازين الهي و شرعي بود ، ((يعني گام برداشتن در صراط مستقيم )) بالطبع در عوالم اُخروي نيز در وفور ناز ، نعمت ، آسايش و خوشيِ جاويدان و ابدي خواهيد بود كه ميتوان گل سرخ را به بهشت برين نيز منسوب كرد و اما اگر اعمالتان با دستورات و اوامر الهي مطابقت و موازنت نداشته باشد يقيناً نتيجه آنرا در برزخ و آخرت مشاهده خواهيد كرد كه باز فرضاً تصوير ديو وشيطان ميتواند نشانه جهنم و مأموران و نگاهبانان بدچهره اش باشد كه مسئوليت عِقاب انسان را بر عهده دارند . تعبير ديگري كه ميتوان كرد اين است كه مرگ شايد براي عده اي شيرين و قابل قبول باشد اما همچنان براي عده اي به معناي نيستي و فناپذيري ابدي در دنيا ميباشد . كه با قرار دادن عكس آن ديو ، اقليت كاري كه ميتوان نمود اين كه با ديدن آن كمي ترس به دل خود راه داده و براي لحظه اي به فكر آن افتند . سپس به مرور در دل و نفسشان ، تلخي مرگ جاي خود را با شيريني و حقيقي بودن تعويض مينمايد . صد البته تعابير و تفاسير بي شماري از تصوير ميتوان نمود كه بنده به كمال رضايت ، آمادگي خود را جهت مطلع شدن از عقايد و افكار شما عزيزان هميشه همراه ، در قسمت نظرات اعلام ميدارم .

همچنان منتظر بيانات ارزشمند شما هستيم * * * سراي باقي
 

سوالات قبر :

امير المؤمنين مي فرمايند :زماني كه ميت را داخل در قبر مي كنند خداوند دو ملك به سراغ او مي فرستد.(اسم آنها منكر و نكير است )اول چيزي كه از آن سؤال مي كنند از پروردگارش است ، سپس ازپيامبر و بعد از آن از امام و ولي او سوال خواهند نمود .

پس از آنكه ميت را در قبر گذاشتند و با خاك رويش را پوشاندند باذن الهي دو فرشته از جانب خدا ، به صورت هولناك و وحشت انگيز وارد قبر مي شود. آن دو فرشته به فرموده امير المؤمن : موي بدنشان آنقدر بلند است كه روي زمين كشيده مي شود و با انياب خود زمين را مي شكافند ، صدائي دارند چون رعد قاصف ، ديدگاني چون برق خاطف ، برقي كه چشم را مي زند ، ميت را مورد سوال قرار مي دهند .لحظات هولناك ، وحشتناك ، سخت و كمر شكن براي ميت آغاز مي شود . سعادتمند كسي است كه در دنيا مؤمن بوده و با انجام اعمال نيك توشه و آذوقه براي آخرت مهيا كرده باشد . اولين سوال قبر درباره پروردگار بي همتاست خواهد بود‌:

پروردگارت چيست ؟ اگر ميت مؤمن باشد و از بندگان خاص خدا در جواب كلمه طبية

( لا اله الا الله ) به زبانش جاري خواهد شد و اگر مؤمن نباشد زبانش بند خواهد آمد و پس از آن دچار عذاب الهي خواهد شد . دومين سؤال دربارة رسول خدا (ص) پرسيده مي شود : پيغمبرت كيست ؟ سبك بال آن كسي است كه در پاسخ بگويد :(اشهد ان محمداً رسول الله ) .

سومين سوال از ولي و امام هر كس خواهد بود . چه كسي را پيشوا و امام و رهبر خويش قرار دادي ؟‌سعادتمند كسي آن كسي است كه بگويد اشهد ان امير المؤمنين علياً ولي الله ؛ اگر ميت توانست به اين سوالات پاسخ صحيح بگويد ،قبر او تا آنجا كه چشمش كار كند گشاده خواهد شد و دري از درهاي بهشت را برويش باز مي كنند و به وي مي گويند :

با ديدة روشن و با خرسندي خاطر بخواب آن طور كه جوان نورس و آسوده خاطر مي خوابد و اين دعاي خير همان است كه خداي تعالي درباره اش فرمود : (بهشتيان آن روز بهترين جايگاه و زيباترين خوابگاه را دارند )

البته پاسخ به سوالات خيلي سخت خواهد بود و دشمن بزرگ انسان يعني شيطان هم در قبر هم بيكار نخواهد نشست و انسان را آنجا هم رها نكرده و همواره سعي در گمراهي و انحراف خواهد نمود ، كسي كه در دنيا مطيع شيطان بوده زبانش بند خواهد آمد و به اين سوالات نخواهد توانست پاسخ بگويد يعني (اگر ميت دشمن پروردگارش باشد ، فرشته اي بصورت زشت ترين صورت و جامه و بدترين چيز نزدش مي آيد و به وي مي گويد :

بشارت باد تو را به ضيافتي از حميم دوزخ ، جايگاه آتشي افروخته و او نيز شوينده خود را مي شناسد و حايل خود را سوگند مي دهد كه مرا به طرف قبر مبر و چون داخل قبرش مي كنند ، دوفرشته ممتحن نزدش مي آيند و كفنش را از بدنش انداخته ، مي پرسند :پرورگار تو و پيغمبرت كيست ؟ و چه ديني داري ؟

مي گويد : نمي دانم .

مي گويند :هرگز نداني و هدايت نشوي پس او را با گرزي آنچنان ني زنند كه تمامي جنبنده هايي كه خدا آفريده ، به غير از جن و انس همه از آن ضربت تكان مي خورند .

آنگاه دري از درهاي جهنم برويش باز نموده ، به او مي گويند :

بخواب با بدترين حال ، آنگاه قبرش را آن قدر تنگ مي شو كه بر اندامش مي چسبد ، آنطور كه نوك نيزه به غلافش بطوريكه دماغش يعني مغز سرش از بين ناخن ها و گوشتش بيرون آيد و خداوند مار و عقرب زمين و حشرات آن را بر او مسلط مي كند تا نيشش بزنند و او بدين حال خواهد بود ، تا خداوند از قبرش مبعوث كند ، در اين مدت آنقدر در فشار است كه دائماً آرزو مي كند كاش مي شد كه قيامت قيام كند .