*** حقیقت ***

نوشته های یه بنده خدا *** وبلاگ حقیقت

*** حقیقت ***

نوشته های یه بنده خدا *** وبلاگ حقیقت

داستانی عاشقانه از لیلی و مجنون *** حتما مطالعه نمائید

فنای عشق

چون عاشق معشوق را بیند اضطرابی در وی پیدا شود ، زیرا که هستی او عاریتی ست و روی در قبلة نیستی دارد . وجود او در وجد مضطرب شود تا با حقیقت کار نشیند ، و هنوز تمام پخته نیست ، چون تمام پخته شود و در التقا از خود غایب شود ، زیرا که چون عاشق پخته شد در عشق و عشق نهاد او را بگشاد ، چون طلایة وصال پیدا شود وجود او رخت  بربندد به قدر پختگی او در کار .

آورده اند که اهل قبیلة مجنون گرد آمدند و به قوم لیلی گفتند : « این مرد از عشق هلاک خواهد شد ، چه زیان دارد اگر یکبار دستوری باشد تا او لیلی را بیند ؟ »
گفتند : « ما را از این معنی هیچ بُخلی نیست ، ولیکن مجنون خود تاب دیدار او ندارد . »
مجنون را بیاوردند و درِ خِرگاه لیلی برگرفتند . هنوز سایة لیلی پیدا نگشته بود که مجنون را مجنوز دربایست گفتن . برخاک درپست شد . گفتند :« ما گفتیم که او طاقت دیدار او ندارد .» اینجا بُوَد که با خاک سر کوی او کاری دارد .

               گر می ندهد هجر به وصلت بارم              با خاک سر کوی تو کاری دارم

زیرا که از قوت تواند خورد در هستی علم ، امّا از حقیقت وصال قوت نتواند خورد که اوثی او بنماند .

نکته ==========>

عزیزان خواننده اگر در فهم و درک منثورات بکار رفته و نیز لغات و کلمات مشکل ، به فارسی روان عاجز می باشند ، بنده را در قسمت نظرات مطلع فرمایند تا معنی این داستان را به فارسی سلیس قرار دهم .

نظرات 5 + ارسال نظر
مهسا پنج‌شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 07:20 ب.ظ http://eshghegomshode.blogfa.com

سلام

مرسی که به کوچه بن بست ما سر زدین

من شما رو لینک کردم

در پناه خالق نیلوفرها شاد باشی..

سحر چهارشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 05:16 ب.ظ http://ashena35.blogfa.com

سلام

امیدوارم که همیشه خوب باشی و ممنون که به من سر زدی خیلی قشنگ و جالب نوشتی و برات ارزوی موفقییت دارم برا مون دعا کن . . بای .

مهسا جمعه 12 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 05:04 ب.ظ http://eshghegomshode.blogfa.com

سلام دوست عزیز...

مرسی که به کوچه بن بست من سر زدین...و مرسی که به من لینک دادین...

مثل هیچ کس آپ شد..

در پناه خالق نیلوفرها شاد باشی...

فریده یکشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 04:25 ب.ظ

سلام،خسته نباشید
لطف می کنید اگر به فارسی سلیس دربیارین مطلب رو

علی مد بازرگانی دوشنبه 18 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:24 ب.ظ

سلام ممنونم جالب بود فقط کمی زیر دیپلم بنویس ما هم بفهمیم راستی من تازه کارم و دوست دارم مدام بهت سر بزنم و اگه سوالی داشتم بپرسم اجازه دارم؟
ممنونم بای بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد